МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ
МИНИСТРУ ПРОФ. ДР СЛАВИЦИ ЂУКИЋ ДЕЈАНОВИЋ
На захтев великог броја запослених захтевамо од Вас одговоре на питања која Вам шаљемо у прилогу.
Због свега наведеног репрезентативни синдикати су донели одлуку да запослени не уносе податке у Платформу „Здравитас“.
Очекујемо хитно заказивање састанка на коме би размотрили наведена питања и решили недоумице које запослени имају.
У Београду 14. новембра 2024. године
ПРЕУЗМИТЕ ДОПИС МИНИСТАРКИ ПРОСВЕТЕ
ПИТАЊА У ВЕЗИ СА ПЛАТФОРМОМ ЗДРАВИТАС
- Подаци које узимају наставници од ученика су произвољни и нетачни, јер школе нису опремљене средствима за мерење свега наведеног – чак ни ваге не поседују?
- Како одговорити родитељу који донесе оверену Изјаву код нотара, којом изричито забрањује унос свега наведеног у платформи Здравитас?
- Из ког разлога наведене податке попуњавају одељењске старешине, а не наставници физичког васпитања?
- Како реаговати, ако наставника тужи родитељ због уноса података детета?
- Зашто нисте користили е Дневник за наведене податке?
- Тврдите да је нова платформа заштићена, да ли то значи да е Дневник није?
- Да ли директори преузимају одговорност на себе, ако наставницима издају налог да су у обавези да попуне податке и да ли сносе одговорност у правном смислу, ако дође до тужбе од стране родитеља или законског заступника?
- Да ли и приватне школе коју похађају деца, држављани Републике Србије врше мерења и уносе податке на платформу Здравитас?
- Да ли је попуњавање ових података преконормни рад наставника или није?
- Да ли су мобилни телефони запослених обавезно и неопходно средство за рад у школи данас?
ЗДРАВИ И ВИТАЛНИ НАМ БИЛИ!
ПРЕУЗМИТЕ ПИТАЊА У ВЕЗИ ПРОЈЕКТА ЗДРАВИТАС
ОДЛУКА – ЗДРАВИТАС
Репрезентативни синдикати у просвети на састанку одржаном 3. октобра донели су Одлуку да одбијају реализацију платформе „Здравитас“.
Неодговорно је од стране Министарства просвете да тражи додатно ангажовање од запослених у тренутку када држава не испуњава преузете обавезе.
Реализација Платформе је лоше замишљена, запослени у школама су преоптерећени редовним активностима, а дискутабилна је и обрада података ученика.
У Београду 14. новембра 2024. године
МИНИСТАРСТВО ПРОСВЕТЕ
МИНИСТРУ ПРОФ. ДР СЛАВИЦИ ЂУКИЋ ДЕЈАНОВИЋ
ПРЕДМЕТ: ЗАХТЕВ ЗА ПРИЈЕМ
У Београду 14. новембар 2024. године
РЕПУБЛИКА СРБИЈА
ПОВЕРЕНИК ЗА ПРИСТУП ИНФОРМАЦИЈАМА ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА И ЗАШТИТУ ПОДАТАКА О ЛИЧНОСТИ
ПРЕДМЕТ:
Захтев за вршење допунског надзора примене ЗЗПЛ у оквиру пројекта Министарства просвете „Здравитас“ и обавештење јавности о ризицима пројекта
У својству представника свих репрезентативних синдиката у установма образовања и васпитања, овим путем подносимо Захтев Поверенику за приступ информацијама од јавног значаја и заштиту података о личности да изврши допунски надзор примене ЗЗПЛ у оквиру пројекта „Здравитас“, које спроводи Министарство просвете.
Упознати смо са саопштењем од 28.10.2024. године, Повереника за приступ информацијама од јавног значаја и заштиту података о личности, којим је Повереник изнео констатацију да Минстарство просвете у оквиру пројекта „Здравитас“ обрађује податке о личности ученика и родитеља у складу са чланом 12. ЗЗПЛ, као и да за предметну обраду није потребан пристанак родитеља.
Сматрамо да надзор примене ЗЗПЛ у оквиру пројекта Министарства просвете „Здравитас“ који је Повереник у претходном периоду спроводио није извршен на потпун и свеобухватан начин, те нису исцрпљене све надлежности Повереника из члана 79. ЗЗПЛ, као ни његова укупна улога независног државног органа да заштити основна права и слободе физичких лица, посебно малолетних лица, у вези са обрадом података о личности.
Како је законитост обраде података, чију је испуњеност Повереник проверавао у претходно спроведеном надзору, само једно од шест императивно и кумулативно постављених начела ЗЗПЛ , захтевамо да Повереник изврши допунски надзор примене ЗЗПЛ у оквиру пројекта Министарсва просвете „Здравитас“, те да по извршеном допунском надзору утврди да ли је реализацијом пројекта „Здравитас“ дошло или може да дође до повреде осталих начела из члана 5. ЗЗПЛ, а посебно:
- Да ли је дошло до повреде начела „Ограничења у односу на сврху обраде“, то јест, да ли се лични подаци о ученицима, посебно подаци о малолетним лицима, прикупљају и обрађују у сврху која је оправдана, неопходна, нужна, па самим тим и законита? Да ли је
формирање платформе „Здравитас“ у смислу поштовања наведеног начела, по оцени Повереника оправдано, нужно и неопходно, имајући у виду да могућност праћења моторичког развоја и физичких способности ученика већ постоји, те да родитељи на врло непосредан, лак и већ доступан начин могу пратити моторички развој и физичке способности свог детета у оквиру система услуга здравствене заштите, у консултацијама са наставником физичког и здравственог васпитања установе образовања коју ученик похађа и на други доступан начин?
- Да ли је дошло до повреде начела „Минимизације података“, то јест, да ли је прикупљање и обрада података о личности ученика и родитеља у оквиру пројекта „Здравитас“ ограничена на оно што је неопходно? Зашто је неопходна и нужна персонализација података у оквиру наведеног пројекта? У којој су вези ЈМБГ родитеља и праћење физичких способности ученика?
- Да ли може доћи до повреде начела „Ограничења чувања“, те да ли је у смислу ЗЗПЛ, неопходно и нужно чување података о личности ученика и родитеља у оквиру пројекта
„Здравитас“, чак и онда када се постигне наводна сврха обраде. Који је разлог и постоји ли оправдање, по оцени Повереника, да подаци о личности ученика и родитеља прикупљени у оквиру пројекта „Здравитас“ буду трајно чувани? Да ли трајно чување података о личности у пројекту „Здравитас“ ствара и повећава ризике угрожавања и повреде начела „Интегритета и поверљивости“?
- Да ли Повереник, на основу претходно спроведеног надзора, и допунског надзора, искључује сваку могућу опасност од неовлашћене, незаконите обраде, случајног губитка, уништења и оштећења података о личности ученика и родитеља? Како је Повереник оценио процену утицаја радњи обраде на заштиту података о личности које му је руковалац података дао на увид и да ли може констатовати да у пројекту „Здравитас“ није и не може доћи до повреде начела „Интегритета и поверљивости“?
Даље, имајући у виду да је Повереник констатовао да Министарство просвете обрађује податке у складу са чланом 12. ЗЗПЛ и да за предметну обраду података о личности није потребан пристанак лица, захтевамо од Повереника да утврди који услов законитости обраде од преосталих пет из члана 12. ЗЗПЛ је Министарство просвете испунило и да у односу на тај испуњени услов законитости обраде Повереник посебно образложи неопходност (као саставни део прописаног услова) обраде података о личности у пројекту „Здравитас“ и неопходност постојања портала „Здравитас“, посебно имајући у виду постојеће, лако доступне, непосредне могућности праћења моторичког развоја и физичких способности ученика у оквиру система услуга здравствене заштите, у оквиру консултација са наставником физичког и здравственог васпитања установе образовања коју ученик похађа и друге непосредно доступне начине праћења физичких способности и моторичког развоја ученика, које смо већ навели.
Такође, захтевамо од Повереника да поступи по својим овлашћењима из члана 78. став 1. тачка 2) ЗЗПЛ, те да на јасан и недвосмислен начин обавести ширу јавност, посебно родитеље чија деца похађају наставу у основним и средњим школама, као и запослене у установама образовања и васпитања о свим ризицима, правилима, мерама заштите и правима у вези са обрадом, а посебно ако се ради о обради података малолетних лица у оквиру пројекта „Здравитас“.
Захтевамо да Повереник пажљиво размотри све наводе из наше притужбе, да тражени допунски надзор спроведе у најкраћем могућем року, не дужем од 8 дана од дана пријема овог дописа и извести нас и јавност на јасан и недвосмислен начин о исходу поступања по нашој притужби.
У Београду 14. новембра 2024. године
ПРЕУЗМИТЕ ДОПИС ПОВЕРЕНИКУ ЗА ПРИСТУП ИНФОРМАЦИЈАМА ОД ЈАВНОГ ЗНАЧАЈА