ИАKО је јуче истекао рок до кога директори треба да дају предлоге спајања одељења у школама са мањим бројем ученика, ти предлози још нису почели да пристижу у школске управе.

– Директори не желе да се упуштају у тај посао, јер уколико заживи предлог да се рационализација уради тако што ће се и у вишим разредима спајати одељења, опашће квалитет наставе, затвараће се сеоске школе и наставници ће остати без посла – кажу у више основних школа.

Наши саговорници упућују и на изјаву министра просвете Бранка Ружића који је недавно рекао да је закон о рационализацији директорима дао могућност, а не обавезу, да због боље организације и квалитета наставе, споје ученике различитих разреда и то од петог до осмог разреда.

Иначе, просветари се оштро противе оваком начину рационализације, а Александар Николић, представник Синдиката образовања Србије из Лесковца каже нам да овај законски предлог – не сме да заживи.

– Треба направити нову мрежу школа, али на квалитетан начин уз договор свих актера – сматра Николић. Он је, иначе, наставник физике, па каже да не зна како би предавао тај предмет уколико би у истом одељењу били ђаци шестог, седмог и осмог разреда – млађи уче кретање, а старији електричну енергију.

– Kако да поделим час, како направити распоред… Ми не знамо како да предајемо у таквој ситуацији, нека неко дође да нам покаже – наводи наш саговорник.

Према процени синдиката, уколико би заживео овакав начин рационализације, било би затворено око 350 малих школа у Србији, а најугроженији су ивањички и врањски крај у којима се налази велики број оваквих образовних установа. С друге стране, министар просвете Бранко Ружић оценио је као бесмислене наводе да министарство настоји да затвори сеоске школе спајањем разреда.

– Спајање ученика различитих разреда није гашење школе, нити је новина у систему образовања и васпитања. Овакав вид наставе примењује се годинама уназад у појединим мањим местима у школама са малим бројем ученика од првог до четвртог разреда – рекао је Ружић.

Он је навео да и данас постоје места у Србији у којима школу похађа само шест ученика од првог до осмог разреда, као и да је тренутно 69 основних школа са мање од 50 ученика.

Ипак, никада раније нису спајани у исту учионицу ђаци од петог до осмог разреда.

ЗА ГРАДИВО ОСТАЈЕ 22 МИНУТА

У СТРУЧНОМ упутству о формирању одељења и начину финансирања за школску 2022/23. прописује се да је комбиновано одељење састављено од ученика два разреда и може да има до 15 ђака, а оно од три или четири разреда до 10 ученика. Синдикати као проблем наводе то што наставник за једну лекцију имати 22 минута, уместо 45.

Извор: НОВОСТИ

 

Извор: ТВ ТАНЈУГ