ПРЕДЛОЗИ СТРАТЕШКИХ ПРИОРИТЕТА
ИНИЦИЈАЛНО ОБРАЗОВАЊЕ ВАСПИТАЧА, НАСТАВНИКА И СТРУЧНИХ САРАДНИКА И КОНТИНУИРАНИ ПРОФЕСИОНАЛНИ РАЗВОЈ
- Унапређивање курикулума иницијалног образовања наставника, васпитача и стручних сарадника (основне академске, мастер и докторске студије) у складу са потребама развоја друштва и приоритетима у развоју образовања
- Креирање образовних политика које се односе на образовање и запошљавање наставника (стандарди квалификација, двопредметна настава, усклађивање уписне политике са тржиштем рада)
- Унапређивање система стручног усавршавања и система напредовања у звањима наставника, васпитача и стручних сарадника
КВАЛИТЕТ ПРОГРАМА ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА –КУРИКУЛУМ У ДОУНИВЕРЗИТЕТСКОМ ОБРАЗОВАЊУ
- Подршка имплементацији нових Основа програма ПВО и праћење укључујући хармонизацију прописа у делатности у складу са новом концепцијом ПВО
- Наставак курикуларне реформе у ООВ и развој и примена нових програма наставе и учења заснованих на исходима образовања и општим међупредметним компетенцијама
- Развој система за праћење нових програма наставе и учења заснованих на исходима образовања и општим међупредметним компетенцијама
- Наставак курикуларне реформе гимназијског образовања и васпитања
- Развој и примена нових програма наставе и учења заснованих на исходима образовања и општим међупредметним компетенцијама у општем и уметничком образовању
- Наставак курикуларне реформе у стручном образовању – флексибилни курикулуми у складу са потребама тржишта рада, дуални модели, преквалификације, доквалификације
- Развој нових програма двогодишњих и трогодишњих програма стручног образовања којима се омогућава већи обухват и доступност образовања ученицима и полазницима из осетљивих група (Роми, ученици са сметњама у развоју и са инвалидитетом, реадмисија, ресоцијализација – лица након одслужене казне…)
- Унапређивање система функционалног образовања одраслих, уређивање транзиционих поступака и развој програма стручног образовања…
- Развојфлексибилног модела програмирања и планирања образовно васпитног рада у школама за образовање ученика са сметњама у развоју и инвалидитетом у односу на потребе деце и ученика
- Пружање подршке запосленима и установама у дигитализацији укупног процеса образовања и васпитања а посебно у в.о. и настави
- Српски као страни језик
ОСИГУРАЊЕ КВАЛИТЕТА ДОУНИВЕРЗИТЕТСКОГ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
- Унапређивање и ревизија прописаних стандарда у образовању (стандарди постигнућа, компетенција…, квалитета рада установа, стандарди квалитета уџбеника, простора и опреме…) и развој нових стандарда за осигурање квалитета у одређеним аспејтима рада установе (асистивна технологија, прилагођени уџбеници идр.)
- Унапређивање методологије за самовредновање и вредновање рада ПУ и школа
- Израда приручника и инструмената за квалитетно самовредновање установа
- Израда приручникас и инструмената за квалитетни спољашње вредновање установе
- Системско уређивање рада Тима за квалитет и развој установе (интерне процедуре и инструменти) за праћење рада запослених и друго
- Подршка развоју и промоцији модел установе
- Стварање системских услова за промену приступа у реализацији школских активности након редовне наставе (обогаћивање једносменског рада школа, промена рада у оквиру допунске, додатне наставе, секција)
- Унапређивање квалитета рада у допунским школама
ПРАЋЕЊЕ И ВРЕДНОВАЊЕ ОБРАЗОВНИХ ПОСТИГНУЋА У ДОУНИВЕРЗИТЕТСКОМ ОБРАЗОВАЊУ
- Унапређивање школског оцењивања (сумативно и формативно)
- Унапређивање садржаја и спровођења завршног испита на крају обавезног образовања и васпитања (унапређивање евалуативне, селктивне и сертификационе функције испита)
- Развој система и осигурања квалитета државне матуре (опште, уметничке и стручне)
- Уређивање националних испитивања/тестирања у ОШ и СШ (Правилник)
- Коришћење резултата међународних испитивања за дефинисање мера за унапређивање квалитета образовања и креирање образовних политика заснованих на доказима
- Подизање капацитета актера у систему образовања за употребу података о ученичким постигнућима уз евалуативних података о образовању
- Промена образовних политика на основу података
ИНКЛУЗИЈА
- Успостављање механизама за међусекторску сарадњу (образовање, здравље, социјална заштита и ЈЛС) у остваривању циљева инклузивног друштва
- Унапређивање програмских основа образовно васпитног рада са ученицима са сметњама у развоју и инвалидитетом са посебним нагласком на индивидуализовани приступ
- Мултидисциплинарно планирање и програмирање активности и услуга Ресурс центара (Унапређивање планирање и програмирање корективно-стимулативног рада за децу од 1. године до поласка у школу )
- Унапређивање иницијалног образовања васпитача, наставника, стручних сарадника и дефектолога у области развоја инклузивног образовања
- Развој смерница и програмскох основа за пружање подршке образовању даровитих ученика (коришћење ресурса центара за промоцију науке у+за потребе образовања даровитих ученика)
- Имплементација стратегије/акционог плана за унапређивање образовања Рома (питање потребе за ревизијом планова?)
- Имплементација стратегије/акционог плана за унапређивање образовања Рома (питање потребе за ревизијом планова?)
- Унапређивање образовања националних мањина(програм српског као нематерњег језика…)
ПОВЕЋАЊЕ ОБУХВАТА ОБРАЗОВАЊЕМ И ВАСПИТАЊЕМ
- Повећање обухвата деце предшколским в.о. (са посебним нагласком на осетљиве групе)
- Смањивање осипања из система основног образовања и васпитања
- Повећање обухвата средњим образовањем (могућност увођења обавезности средњег образовања)
РЕАФИРМАЦИЈА ВАСПИТНЕ ФУНКЦИЈЕ ШКОЛЕ
- Развој и примена модела обогаћеног програма васпитног рада у школама са једносменском организацијом.
- Унапређивање здравствене културе ученика:
- Систем школског спорта
- Брига, превенција и заштита менталног здравља младих
- Борба против болести зависности и зависности од ИТ
- Репродуктивно здравље
- Превенција и спречавање насиља у школама као и електронског насиља
- Оснаживање културне и јавне функције школе (+ Јавно промовисање и истицање значаја и улоге професије наставника – промена друштвеног статуса професије)
- Подршка породици и раном развоју, као део интегрисане подршке на нивоу ЈЛС – улога савета родитеља, стручне службе…
- Професионална оријентација и каријерно вођење
- Подизање нивоа саобраћајне културе – Андрић
- Ђачки парламентаризам, школско задругарство – Андрић
- Васпитање за одрживи развој
- Унапређивање демократске културе и вредности
- Мотивација ученика и студенната за учење и рад у Србији
- Квалитет слободног времена
ФИНАНСИРАЊЕ И ЕФИКАСНОСТ
- Увођење финансирања (по глави ученика, награђивање према квалитету, питање норни наставника)
- Даља рационализација у систему – мреже школа
- Планирање и коришћење ресурса у циљу праведног и ефикасног предшколског васпитања и образовања
- Нов систем финансирања у високом образовању
- Рационализација и оптимизација школа за образовање ученика са сметњама у развоју – Формирање ресурс центара `
ИНФОРМАЦИОНИ СИСТЕМ ПРОСВЕТЕ
- Пуна функционалност Доситеја, имплементација ЈОБа
- Пуна употребна вредност инфомационог система (контрола , праћење информисање и планирање на више нивоа)
ИНФРАСТРУКТУРА
- Адаптација, реконструкција, надоградња, градња и опремање вртића, школа и ученичких домова.
УЧЕНИЧКИ СТАНДАРД
- Квалитет васпитања
- Мрежа ученичких домова