Пристуни:
- Јована Радоњић, Кабинет председника Владе
- Младен Шарчевић, Министарство просвете, науке и технолошког развоја
- Душан Кићовић, Министарство просвете, науке и технолошког развоја
- Анамарија Вичек, Министарство просвете, науке и технолошког развоја
- Милан Пашић, Министарство просвете, науке и технолошког развоја
- Љиљана Маролт, Министарство просвете, науке и технолошког развоја
- Бојан Стевић, Министарство државне управе и локалне самоуправе
- Марија Милић, Институт за јавно здравље Србије Батут
- Марина Фуртула, Министарство за рад, запошљавање, борачка и социјална питања
- Славко Гак, Градски секретаријат за образовање и дечју заштиту Града Београда
- Игор Раичевић, Градски секретаријат за образовање и дечју заштиту Града Београда
- Николина Маљковић, Синдикат образовања Србије
- Босиљка Јовановић, Самостални синдикат предшколског васпитања и образовања
- Слободанака Нинић, Самостални синдикат предшколског васпитања и образовања
- Сузана Лазаревић, Грански синдикат просветних радника „Независност“
- Јасмина Боуали Станојковић, представник директора ПУ (Београда)
- Јадранка Спасић, председница Савеза удружења медицинских сестара ПУ Србије
- Слободанка Радосављевић, председница Савеза удружења васпитача Србије
- Љиљана Драгутиновић, председница Удружења васпитача Београда и члан НПС-а
- Јасмина Вулетић, председница Друштва стручних сарадника и сарадника ПУ Србије
Предлог Дневног реда:
Кључна питања у вези са израдом Оперативног плана за правовремену припрему предшколских установа за пријем деце и нормализацију рада предшколских установа
- Утврђивање припреме установа за пријем деце (предвиђени просторни капацитети, односно броја објеката ПУ), имајући у виду мрежу објеката установа, њихову географску распоређеност (издвојена одељења, удаљеност, величина објекта, приступачност и сл.) и расположиву кадровску покривеност
На основу испитивања потреба родитеља за прихватом већ уписане деце у ПУ до нормализовања услова и података које је МПНТР преко ШУ тражило, МПНТР је представило податке добијене од предшколских установа на нивоу Републике Србије (188 ПУ и укупно 169 687 уписане деце): укупно је за 36 991 дете, односно за 21,87% уписане деце исказана потреба породица за коришћењем услуга у ПУ (запослених родитеља, односно других законских заступника који немају другу могућност збрињавања деце). Према узрасту, до 3 године пријављено је 10 276 деце, од 3 до 5,5 година 19 774 деце и за целодневни ППП 6 853 деце. Укупно у 9 ПУ не постоје потребе родитеља за прихват деце, у 8 ПУ постоје потребе за 1 до 5% деце, у 25 ПУ постоје потребе за 5-10% деце, у 28 ПУ постоје потребе за 10-15% деце, у 39 ПУ постоје потребе за 15-20% деце, у 38 ПУ постоје потребе за 20-25% деце, у 18 ПУ постоје потребе за 25-30% деце, у 12 ПУ постоје потребе за 30-35% деце, у 6 ПУ постоје потребе за 35-40% деце, у 5 ПУ постоје потребе за пријем 40-69% деце. МПНТР је обавило разговоре са директорима ПУ (Ћићевац, Жабари, Жабаљ, Кањижа-Хоргош, Суботица, Крушевац) у оквиру категорије где постоје потребе за 40-69% деце и утврдило да у свим установама постоје просторни и људски капацитети да се крене са несметаним радом. Једино је остао договор да 26 деце која похађају ППП у Ћићевцу, пређу у ОШ ,,Доситеј Обрадовић“ која је преко пута ПУ.
МПНТР ће за наредни састанак припремити прецизне податке броју објеката у којима би се кренуло са радом, како би се исти припремили и били безбедни за долазак и целодневни боравак деце, као и податке о броју различитих структура запослених који би 11. маја 2020. почели са обављањем непосредног васпитно-образовног рада и свих других делатности и послова предшколске установе.
МПНТР ће за наредни састанак РГ, а у сарадњи са струковним удружењима и представницима директора ПУ, за све битне аспекте остваривања делатности предшколске установе (са фокусом на васпитно-образовној делатности) припремити нацрт посебних смерница и упутстава, која ће бити обавезујућа за предшколске установе. Ова упутства ће бити анализирана на следећем састанку.
МПНТР ће од 11. маја 2020. године организовати саветодавне посете које су у складу са чланом 13. Закона о инспекцијском надзору, а с циљем превентивног деловања у вези постојања озбиљног ризика по живот и здравље људи, а у складу са дописом који ће МПНТР упутити ка установама. Приликом обиласка установа инспектори ће, у сарадњи са санитарним инспекторима, утврдити да ли установе у довољним количинама поседују средства за одржавање хигијене, да ли је интензивирано одржавање хигијене и заштитне опреме, као и да ли се достављена упутства спроводе комплетно. Инспектори ће обавити и саветодавне разговоре са директорима и одговорним лицима за спровођење здравствених препорука које установе примењују ради спречавања ширења инфекција.
МПНТР ће ангажовати и помоћно-техничко особље из средњих школа, које ће бити на располагању директорима ПУ. Подаци ће бити сакупљени преко руководиоца ШУ, који ће у договору са директорима ПУ направити распоред ангажовања у складу са потребама установа.
МЗ је представило основне препоруке за запослене и децу у циљу безбедног почетка рада. МЗ ће комплетне, прецизне, препоруке послати РГ одмах након завршетка састанка, а како би МПНТР за наредни састанак на основу њих могло да припреми предвиђена упутства за поступање. МПНТР и Батут ће остварити комуникацију ради координације приликом израде упутстава.
МДУЛС ће одмах након састанка послати допис ка свим ЈЛС да се до 7. маја изврши дезинфекција свих објеката ПУ.
- Дефинисање групе деце за коју је неопходно организовати дежурство у установама ПВО и одређивање максималног броја деце у васпитним групама (одређивање приоритета са посебним освртом на децу/породице из осетљивих група деца и породица у којима су оба родитеља запослена и имају обавезу рада у просторијама послодавца)
На основу достављених података од стране МПНТР, узимајући у обзир предлоге чланова радне групе, предлог је да се број деце ограничи по васпитној групи на не више од 50% у односу на важеће законом регулисане нормативе, као и да се тај број смањи где год постоји могоћност у складу са просторним капацитетима и људским ресурсима. Родитељи деце који су исказали интересовање и потребу за пријемом деце у установу биће у обавези да пре доласка у ПУ доставе Потврде да послове морају да обављају у седишту или другим пословним и организационим јединицама послодавца, са контактом послодавца.
- Утврђивање радне обавезе запослених (ризичне категорије и ангажовани у Ковид центрима)
Приликом слања дописа за прикупљање податакао запосленима, а на основу претходног разговора са санитарним инспектором, директорима ПУ биће послата препорука, да у складу са могућностима колеге хроничне болеснике и старији преко 60 година изузму у почетку рада установа иако не постоји законска основа/обавеза да се ове колеге/це ослободе посла (по укидању ванредног стања).
Сви запослени из ПУ који су били ангажовани у Ковид центрима и болницама биће евидентирани у оквиру установа и биће у обавези, уколико нису, да се тестирају на Ковид-19 и да у наредних 14 дана буду у изолацији. Након истека периода изолације биће упућени на послове у установи.
У циљу обезбеђивања максималне заштите, МПНТР ће у оквиру дописа ка свим ПУ наложити да је неопходно да све ПУ доставе имена и презимена и матичне бројеве запослених надлежним регионалним Заводима како би се извршила провера да ли је неко од запослених евидентиран да је имао ризичне контаке, а са циљем да се за те запослене обезбеди тестирање пре повратка на радно место.
МПНТР ће доставити податке о броју обе групе запослених запослених које је потребно тестирати на наредном састанку.
- Утврђивање и спровођење неопходних противепидемијских мера и активности превентивне-здравствене заштите деце за време боравака у предшколским установама
За повратак у установе МЗ ће доставити предлог начина на који ће се обављати лекарски прегледи и издавати потврде за повратак деце у установе. Све неопходне противепидемијске мере биће утврђене и спровођене и активности превентивне-здравствене заштите деце за време боравака у предшколским установама биће у надлежности свих запослених у установама.
- Утврђивање и спровођење неопходних противепидемијских мера и активности превентивне-здравствене заштите запослених за време боравака у предшколским установама
МЗ ће доставити упутство за све неопходне противепидемијске мере које ће бити утврђене и спровођене, као и активности превентивне-здравствене заштите запослених за време боравака у предшколским установама, а које ће бити у надлежности директора и запослених у установама. Упуство ће се односити и на понашање и избегавање ризичних контаката запослених, као и смањењу броја контаката.
- Доношење упутстава за родитеље приликом довођења и преузимања деце из предшколских установа
На основу предуслова које ће сачинити МЗ, МПНТР ће израдити и доставити нацрт упутства за родитеље приликом довођења и преузимања деце из предшколских установа, као и смернице за понашање родитеља у периоду када се они или деца не налазе у установама и понашању и избегавању ризничих контаката, као и смањењу броја контаката.
- Организација исхране, неге деце, превентивно-здравствене и социјалне заштите деце предшколског узраста и организација васпитно-образовног рада
МПНТР ће израдити нацрт упутство везано за ову област у складу са препорукама МЗ, која ће се односити и на достављаче хране, а у складу са важећим законима и доставити на увид РГ.
- Обезбеђивање средстава за заштиту и хигијену
У Републици Србији у договору са Кризним штабом је планирано пет регионалних центара (Београд, Нови Сад, Крагујевац, Краљево и Ниш) где ће се налазити сва неопходна опрема за заштиту и хигијену и где ће се на недељном нивоу вршити потраживање за све ПУ. Податке о опреми за заштиту и хигијену за пет регионалних центара ће прикупити МПНТР.
Предлог је да се за све установе набаве бесконтактни топломери и дезобаријере, а то питање ће бити упућено кризном штабу и МЗ након што МПНТР достави податке о објектима.
- Остало
Предлози које су представници синдиката и струковних удружења послали непосредно пре састанка, као и она која су позвана да своје предлоге упуте након, биће послати свим члановима РГ заједно са закшучцима.
Следећи састанак радне групе планиран је за уторак 05.05.2020. у Немањиној 11.